Jste zde

Komunikační dovednosti

Obsah tréninku:

První den
  • Úvod, představení lektorů a účastníků, očekávání
  • Definice komunikace, verbální a neverbální komunikace
  • Struktura efektivní komunikace – Co a jak by mělo zaznít
  • Obsahová a vztahová rovina komunikace – proč jeden mluví o voze a druhý o koze
  • Skutečné naslouchání – k tomu, abych slyšel je třeba mít prázdnou hlavu
  • Práce s otázkami, parafrázovaní, strukturovaní a sumarizace – aby bylo jisté, že si rozumíme
  • Strukturovaný rozhovor – jak se můžu na komunikaci připravit
Druhý den
  • Komunikační typy – jak přistupovat k různým typům lidí
  • Ovlivňovaní a využití příkladů a příběhů
  • Komunikační Aikido – zvládání manipulací a konfliktů
  • Definice manipulace
  • Typy manipulací a jejich zvládání
  • Další obtížné komunikační situace, konflikty a nedorozumění
  • Komunikace s interním/externím zákazníkem
  • Specifika komunikace se skupinou
  • Opakování, shrnutí, tvorba akčního plánu, hodnocení tréninku

Metodika:

Klademe důraz na praktické osvojení situací. Z toho důvodu vedle řady praktických cvičení využíváme „Divadlo fórum“, kde si účastníci mohu vyzkoušet obtížné situace v rámci příběhu na situacích hranými lektory, kteří jsou školenými herci. Důležitý je pro nás praktický přístup a zastáváme názor, že teorie slouží praxi nikdy naopak. Kurz komunikace je zároveň obohacený o metodu ovlivňování pomocí využití příběhů (storytelling).